Living In The Philippines Forum

LinP Community => Photo Section => Topic started by: PeteDawg on July 25, 2014, 09:56:25 AM

Title: Fresh Muffins...
Post by: PeteDawg on July 25, 2014, 09:56:25 AM
My wife just baked some Blueberry muffins from scratch... They are warm and I just put some butter on them... Don't be JEALOUS!!!  :P
Title: Re: Fresh Muffins...
Post by: coleman2347 on July 25, 2014, 10:04:30 AM
LOL, Who's jealous, where is it you live, there's going to be an assault on your oven...
Title: Re: Fresh Muffins...
Post by: PeteDawg on July 25, 2014, 10:09:42 AM
LOL, Who's jealous, where is it you live, there's going to be and assault on your oven...

LOL!!!... I've met very few people here that have seen a blueberry muffin let alone eat one... So when she makes her homemade stuff... we eat it.  Hahaha  Now, I have to bike an extra 2 or 3 km to burn those calories off.   >:(  When she makes her cornbread and I'm eating it with my chili... I'll post if just for you Coleman... hehehe
Title: Re: Fresh Muffins...
Post by: JoeLP on July 25, 2014, 11:36:11 AM
One of my friends owns Blueberry Haven in Grand Haven, MI.  She's the neighbor to my parents and I get to try all kinds of nice Blueberry treats.  Blueberry Coconut Crisp, Mammoth Blueberry Muffins(knock offs of what Perkins makes) and a lot of other blueberry snacks.
Always loved the plain blueberry muffin with butter though.  I wonder how an ever bearing blueberry bush would grow in the phils if it was maintained and given proper soil and nutrients would grow...
Title: Re: Fresh Muffins...
Post by: PeteDawg on July 25, 2014, 11:43:31 AM
One of my friends owns Blueberry Haven in Grand Haven, MI.  She's the neighbor to my parents and I get to try all kinds of nice Blueberry treats.  Blueberry Coconut Crisp, Mammoth Blueberry Muffins(knock offs of what Perkins makes) and a lot of other blueberry snacks.
Always loved the plain blueberry muffin with butter though.  I wonder how an ever bearing blueberry bush would grow in the phils if it was maintained and given proper soil and nutrients would grow...

Sorry, my friend... blueberry won't in 90% of the Philippines... But maybe in Baguio but it needs to be a hybrid...  Can't have it all, we're already in paradise... Hahaha
Title: Re: Fresh Muffins...
Post by: iamjames on July 25, 2014, 01:00:16 PM
Quote
   PeteDawg

LOL!!!... I've met very few people here that have seen a blueberry muffin let alone eat one... So when she makes her homemade stuff... we eat it.  Hahaha  Now, I have to bike an extra 2 or 3 km to burn those calories off.   >:(  When she makes her cornbread and I'm eating it with my chili... I'll post if just for you Coleman... hehehe

I am surprised the moderators allowed this post. It is bordering on abuse or pornography.
Title: Re: Fresh Muffins...
Post by: paulgee on July 25, 2014, 07:21:02 PM
Pete, I think I could manage 2 if you could put them by for me thanks   ;D
Title: Re: Fresh Muffins...
Post by: coleman2347 on July 25, 2014, 07:25:51 PM
Quote
   PeteDawg
LOL!!!... I've met very few people here that have seen a blueberry muffin let alone eat one... So when she makes her homemade stuff... we eat it.  Hahaha  Now, I have to bike an extra 2 or 3 km to burn those calories off.   >:(  When she makes her cornbread and I'm eating it with my chili... I'll post if just for you Coleman... hehehe
I am surprised the moderators allowed this post. It is bordering on abuse or pornography.
you know there are people on this forum that can make a hit at 1000 mtrs. dont you?"
Title: Re: Fresh Muffins...
Post by: PeteDawg on July 25, 2014, 08:06:50 PM
Quote
   PeteDawg

LOL!!!... I've met very few people here that have seen a blueberry muffin let alone eat one... So when she makes her homemade stuff... we eat it.  Hahaha  Now, I have to bike an extra 2 or 3 km to burn those calories off.   >:(  When she makes her cornbread and I'm eating it with my chili... I'll post if just for you Coleman... hehehe

I am surprised the moderators allowed this post. It is bordering on abuse or pornography.

Hey buddy... C'mon buddy... If you guys were here... I would share... hahaha ;D
Title: Re: Fresh Muffins...
Post by: PeteDawg on July 25, 2014, 09:40:23 PM
LOL!!!... I've met very few people here that have seen a blueberry muffin let alone eat one... So when she makes her homemade stuff... we eat it.  Hahaha  Now, I have to bike an extra 2 or 3 km to burn those calories off.   >:(  When she makes her cornbread and I'm eating it with my chili... I'll post if just for you Coleman... hehehe
I am surprised the moderators allowed this post. It is bordering on abuse or pornography.

Quote
coleman2347
you know there are people on this forum that can make a hit at 1000 mtrs. dont you?"

Hey, were practically neighbors when I am in Leyte...  I'll bring you some cornbread, if my father-in-law comes through with the cornmeal... so put down the rifle...hahaha
Title: Re: Fresh Muffins...
Post by: Art, just a re(tired) Fil-Am on July 25, 2014, 10:10:27 PM
If you guys were here... I would share... hahaha ;D
OK Pete I'll take you up on that!
Have two of your muffins ready at your local airport tomorrow morning around 9am! My pilot friend will fly me for free in his Cessna and he'll do a quick touchdown and take off again! I'll open the passenger side door and I'll pick up them 2 blueberry muffins from you on the active runway and then head for home in time for lunch! ??? :o ;)
Title: Re: Fresh Muffins...
Post by: PeteDawg on July 25, 2014, 10:18:58 PM
Pete, I think I could manage 2 if you could put them by for me thanks   ;D

No, problem... my tatay taught me to share...  8)
Title: Re: Fresh Muffins...
Post by: PeteDawg on July 25, 2014, 10:21:04 PM
If you guys were here... I would share... hahaha ;D
OK Pete I'll take you up on that!
Have two of your muffins ready at your local airport tomorrow morning around 9am! My pilot friend will fly me for free in his Cessna and he'll do a quick touchdown and take off again! I'll open the passenger side door and I'll pick up them 2 blueberry muffins from you on the active runway and then head for home in time for lunch! ??? :o ;)

Hahaha... I don't why my wife's in a baking mood.  She just made some brownie cupcakes with peanut butter in the middle...  I owe you buddy for getting me in touch with James... When you want some good home made brownies or cupcakes... I'll send them...  ;D
Title: Re: Fresh Muffins...
Post by: coleman2347 on July 25, 2014, 10:22:36 PM
now ive got to buy another keyboard this one shorted out from slobber
Title: Re: Fresh Muffins...
Post by: Lee2 on July 25, 2014, 10:37:59 PM
Looks delicious Pete, you are a lucky man. Now on the other hand whenever I want a muffin when in Florida I run over to Dunkin Donuts. hehehhehe

BTW you guys are killing me with the quote boxes all messed up, with my tired eyes and half working brain, I have to go back to see who wrote what. :(
Title: Re: Fresh Muffins...
Post by: Gray Wolf on July 25, 2014, 10:46:19 PM

BTW you guys are killing me with the quote boxes all messed up, with my tired eyes and half working brain, I have to go back to see who wrote what. :(

Ditto.   :(
Title: Re: Fresh Muffins...
Post by: Gray Wolf on July 25, 2014, 11:03:33 PM
Nice muffins. I tried to fix the quotes, I did the best I could. :(

Good job!  Every time I tried to fix it I made it worse! 
Now if I could just understand what the point of the post was  :o  ::)  ???  ;)  :D  :)  :)
Title: Re: Fresh Muffins...
Post by: PeteDawg on July 26, 2014, 01:30:04 AM
Looks delicious Pete, you are a lucky man. Now on the other hand whenever I want a muffin when in Florida I run over to Dunkin Donuts. hehehhehe

BTW you guys are killing me with the quote boxes all messed up, with my tired eyes and half working brain, I have to go back to see who wrote what. :(

Ok... that was low blow... hahaha... The Dunkin Donuts here in Butuan sure ain't the same back in the States... :-\
Title: Re: Fresh Muffins...
Post by: graham on July 27, 2014, 02:59:05 PM
I have no idea if you guys like "KrispyKreme" Donuts,
I had tried them when they opened a branch in the
outer Sydney area (Aust.) A bit rich.

Approx. 3 months ago a branch was opened at the
Limketkai Mall in CDO. Still have yet to visit.

Graham
Title: Re: Fresh Muffins...
Post by: Art, just a re(tired) Fil-Am on July 27, 2014, 03:14:16 PM
Yeah, we have a Krispy Kreme near our area, but I prefer Mister Donut's!

Krispy Kreme's menu (just one type of muffin I can see)
http://tinyurl.com/p8q34og (http://tinyurl.com/p8q34og)

Mister Donut's menu (don't see any muffins though)
http://tinyurl.com/lt8lwvs (http://tinyurl.com/lt8lwvs)